keskiviikko 25. syyskuuta 2013

RUKOUKSIA JA APUA JOHANNALLE



Näin eilen iltapäivällä rakkaan ystäväni facebookin inboxiini linkittämän videon. Se kertoi Johanna Tukiaisen keikasta viime viikonlopulta Ravintola Renkomäestä Lahdesta. Olen rehellinen, järkytykseni oli todella suuri. Hädin tuskin olin tuntea naista enää. Sen lienee huomannut jokainen katsoja, että hänen asiansa eivät ole todellakaan kohdallaan ja hän lienee selkeästi nopean ja akuutin avun tarpeessa. Olen erittäin närkästynyt, kun hänen annettiin esiintyä tuossa kunnossa.

Minä olen erittäin huolestunut hänen alkoholin, rauhoittavien ym. lääkkeiden käytöstä, olin sitä jo silloin, kun olin hänen tuottajansa vuonna 2009. Otin häneltä lääkkeet pois mm. ennen Lööppijulkkis -kappaleeni julkaisukeikkaa Kalajoen Juhannusjuhlilla ja annoin ne vasta hänelle keikan jälkeen hotellihuoneessamme. Pelkäsin jo tuolloin tai aavistin, että niistä saattaa kehittyä a very big problem eli  paha ”riippuvuussuhde”. Olenhan itsekin elämässäni ollut riippuvainen lihasrelaxanteista ja rauhoittavista vuosia vuosia sitten, johtuen siihen aikaan korvassani vaivanneesta kovaäänisestä tinnituksesta (puoli vuotta yhtäjaksoisesti) ja pahoista niskavaivoista. Onneksi luojan kiitos itse heräsin tilanteeseeni ja yksi kaunis päivä heitin kaikki lääkkeet pois ja siihen se jäi. Ajattelin tuolloin, että parempi vaikka ampua itsensä kuin olla lääkenarkkari. Sehän ei ole elämää vaan pelkkää ”sumussa elämistä.” Joten tiedän mistä kirjoitan sinulle ystäväni.

Suurin osa meistä on lukenut Johannan elämän kuvioista median kautta ja ”luulee” tietävänsä koko totuuden. Mutta sen sanon, että totuus on moninaisempi. Itsensä lisäksi asioihin vaikuttavat monet eri tekijät. Kukaan meistä ei ole täysin puhdas pulmunen. Kellään meistä ei olisi varaa heittää toista kivellä kerta toisensa jälkeen. En puutu tämän enempää tähän asiaan, vaan blogini tarkoituksena on saada ihmiset ajattelemaan, että onko minulla tai sinulla todellakin varaa tuomita ketään tässä maailmassa. Pieni vilkaisu peiliin. Jokainen kuitenkin ennemmin tai myöhemmin vastaa ITSE teoistaan joko tässä elämässä tai kuolemassa (uskon tähän täysin). 

Toivon, että media jättäisi Johannan rauhaan, että se ei ainakaan enää ”löisi lyötyä”, kuten Johannakin toteaa ja toivoo blogissaan. Minusta tässä on hauskuus ja viihde kaukana. Toivon myös, että noita 21.9. päivän laatuisia esiintymisvideoita ei enää ladattaisi You Tubeen, koska se on mielestäni julmaa ja ilkeää. Antakaa jo armoa! Kyseessä on mielestäni ihminen, joka tarvitsee apua ja tukea, hän ei vaan sitä ilmeisesti itse ymmärrä hakea ja /tai pyytää.

Minusta nyt ollaan tultu tien päähän. Minä ilmoitan julkisesti antavani tukeni Johannalle, mikäli hän apuni ottaa vastaan. Minä en halua, että hänen elämänsä tuhoutuu, haluatko sinä? Kyse on kuitenkin ihmisestä, kuten sinä ja minä. Miten tämä maailma on niin kamalan julma ja armoton?
Rukouksia Johannalle sekä kaikille muille, jotka sitä tarvitsevat.

Lähimmäisen rakkaudella

Tuija

ps. Itkin katsottuani osan Johannan Renkomäen videosta, en pystynyt sitä kokonaan edes katsomaan. Heräsin klo 5 kirjoittamaan tätä blogiani, en saanut kaikilta ajatuksiltani unta...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti